søndag 1. november 2009

Teleløsning til Elgsethytta

Det var en delvis vakker, delvis svært kjølig søndag dette. Kun Svein Erling stilte til start, så han kunne bestemme mål og tempo selv.
Etter den sedvanlige starten opp til Granåsenparkeringen gikk turen denne dagen oppover gjennom Vådan gård, for der kan man både se vakre hester og damer ... Videre opp Skråstien til Lianveien og denne til endes der den munner ut i Fjellseterveien. Så svingte jeg av ved Kumlokket innover forbi Vintervannet og innover mot og opp til Elgsethytta. Føret var delvis svært sugende, for det øverste laget hadde frosset og var nå i ferd med å tine. Resultatet var de øverste to tre cm sand/grus var delvis sørpete. Så i de bratteste kneikene måtte jeg leie sykkelen.
Fordi det var kjølig tok jeg sikte på å finne meg en plass inne. Og der fant jeg sannelig en gammel kjenning fra en tidligere arbeidsplass som jeg slo av en lang og god prat med.
Hjemveien var stort sett nedoverbakke og det gikk derfor til tider ganske fort unna nedover bakkene. Med dertil hørende sølesprut oppover ryggen. Jeg tok ingen alternative omveier, men valgte samme vei som jeg kom, men i motsatt retning selvsagt.
Vel hjemme skylte jeg både sykkelen, skoene (goretex) og jakke og bukse. Buksa endte opp i vaskemaskinen. Men selv om turen endte "skitt" (bakstavelig talt), så var det alt i alt en vellykket sykkeltur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar