søndag 30. juni 2013

Gode sveler på Lavollen

Helge Ø, Anita og Svein Erling startet fra Tiller denne herlige søndagen. Ved starten var det femten grader og overskyet, med mild deilig luft, og utover dagen sprakk skydekket opp og det ble betydelig varmere.

Vi syklet forbi Leirbrua-benserten denne dagen, og fortsatte på Odd Husebys vei til rett nedenfor Haukvannet. Der krysset vi Vådanveien og fortsatte opp på østsiden av Lianvannet. Så over trikkeskinnene, ned langs Gamle Byåsveien Lianveien og deretter skarpt ventre mot femstikrysset og ned kneika til Baklidamparkeringen. Der valgte vi å komme oss over Ilabekken ved å sykle over Baklidamdemningen. Så fortsatte vi på vestsiden av Sommersetra golfbane opp til Tømmerdalsveien, som vi syklet på opp til Lavollen.

Der fant vi oss et ledig bord i solkroken på sydsiden av låven, der vi benket oss med Lavollens supergode sveler og kaffe. Praten gikk bl.a om ferier og kveldens Toto-konsert på torget, som Helge hadde sikret seg billett til.

Etter kaffepåfyll entret vi sykkelsetet og trødde oss opp kneikene til Kobberdammen, deretter fulgte vi turveien opp til Fjellseterveien, ned Lianveien og Skråstien, videre øst for Vådan gård på skogstien og ned til Leirbrua/Granåsen og ut til Kongsveien via Granåsenparkeringen.

Litt over kl. 15 skiltes vi på Tiller og vi var alle godt fornøyd med både turen og været.

Anita og Svein Erling hjalp deretter et syklende engelsk ektepar med å finne Starrmyra 99, vi fulgte de til døra fordi dette var enklere enn å forklare hvordan de skulle sykle for å komme seg dit.

1 kommentar:

  1. Trivelig at turen var innom nærområdet mitt igjen. I dag hadde jeg faktisk tenkt å prøve å henge meg på, men så pådro jeg meg en liten strekk på jakt etter turorienteringsposter i går. Se ikke bort fra at jeg gjør et nytt forsøk. For øvrig mente jeg at det du kaller Gamle Byåsveien, egentlig heter Gamle Lianvei. Etter et lite søk på nettet virker det som du var enig i dette i mai og august 2009.
    Bagateller......

    Per

    SvarSlett