søndag 31. juli 2011

Alenetur til Elgsethytta

Kun Svein Erling stilte til start denne søndagen, været var lett overskyet og rett under tjue grader. Akkurat passe vær til å klatre oppover alle bakkene til Elgsethytta. Hvilket jeg gjorde.

Jeg startet opp til Granåsenparkeringen, fortsatte opp bakkene gjennom Vådan gård, Skråstien, Lianveien, Fjellseterveien og innover veien mot hytta. Rett etter parkeringsplassen på Kumlokket, før nedkjøringen til Vintervannet, så la jeg merke til at en ny gruset sti munnet ut der, antagelig sommerutgaven av en av de nye skiløypene på østsiden av Henriksåsen. Jeg tenkte at jeg fikk prøve den på nedoverturen, og fortsatte.

Da jeg nærmet meg Elgsethytta sprakk skydekket opp og det ble etterhvert strålende sol fra nesten skyfri himmel. Jeg fant meg et ledig bord i uværsskuret og benket meg der med rosinbolle og kaffe. Herlig. Mens jeg satt der og filosoferte kom det ei vakker ung mørkhudet dame på sykkel, i full tettsittende sykkelmundur. Det må ha vært flere enn meg som la merke til henne, og det må ha vært å bli lagt merke til som var noe av poenget. Hvit sykkelhjelm og hvite sykkelsko, tettsittende rødrosa trøye (nesten fluoriserende i fargen) og svarte tettsittende sykkelshorts. Lekkert, lekkert, lekkert. :-)

Jeg ble nok sittende i over en time i den stekende sola. På tilbakeveien glemte jeg selvsagt helt at jeg skulle prøve den nye stien, så det ble retur samme vei som jeg kom uten variasjoner av noe slag, bortsett fra motsatt retning selvsagt. Alt i alt en trivelig tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar