søndag 8. august 2010

Multetur til Lavollen

Det var shorts- og sandalvær denne søndagen i begynnelsen av juli. Svein Erling var eneste deltager (noe som betyr at målet kan bestemmes underveis). Så jeg satte kursen mot Granåsenområdet og Frøset gård. Deretter opp gjennom skogstien. Jeg krysset over Vådanveien og fortsatte over demningen på Klokkertjernet og videre oppover skogstien mot Stykket. På ei myr der var det helt gult i gult på ei myr. Jeg hadde ingenting å plukke bæra i annet enn munnen, så da puttet jeg de i munnen.
Så fortsatte jeg opp til Stykket gård og bakken opp mot forhenværende Lagmannsætra. Videre nordøstover til Lianveien og opp til Fjellseterveien. Litt nedover de og til venstre inn stien mot Kobberdammen. Over demningen og ned stien på nordsiden av og langs Ilabekken mot Lavollen. Der satte jeg ned i vestveggen med en kaffe og ei nystekt svele. Nam.
På tilbakeveien tok jeg først ned bakkene i retning Tunga gård, men rett før brua over Ilabekken tok jeg av stien vestover oppover langs Ilabekken. Litt lengre opp krysser stien over til sydsiden og fortsetter til den møter den gamle akebakken langs Fjellseterveien. Så fortsatte jeg et lite stykke oppover Fjellseterveien og til venstre sydover Lianveien. Ned Skråstien og gjennom Vådan gård. Derfra østover til Nilsbyen og hjem. En god og litt lengre tur, med noen utfordringer underveis, sånn det skal være.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar