søndag 12. oktober 2008

Skistua

Vind, regnbyger og sju grader. Igjen meldte de andre avbud, så igjen ble det en tur der jeg selv bestemte alt.
Jeg var egentlig ikke kledd for regn, så ved starten av den første styrtbygen fant jeg ly under et tak på Kolstad skole. Så var det ganske bra et langt stykke, forbi Granåsen/Leirbrua. Rett sør for Vådan gård er det en liten ridebane, foran sekretariatet der var det et nytt tak å søke ly under ved neste styrtbyge. Så opp via Vådan gård, Skråstien og Lianveien. Nesten helt oppe ved Skistua begynte neste fossbyge. Pausen med kaffe og vaffel smakte derfor ufattelig godt.
Fordi jeg allerede var delvis gjennomvåt, tok jeg raskeste vei tilbake, ned Lianveien, Skråstien, gjennom Vådan gård, via Leirbrua og hjem. Det kom ingen regnbyger på hjemveien, så jeg var fornøyd med å være hjemme ca halv tre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar