søndag 5. oktober 2008

Grønlia, den første snøen

Surt vær, kun noen få plussgrader, vind, skyet og antydninger til nedbør i lufta. Den ene etter den andre meldte avbud, helst av andre grunner enn været.
Jeg selv hadde kledd meg og var klar og dro derfor alene. Først til Granåsen/Leirbrua (der SNØDDE det faktisk litt), opp via Frøset og skogstien (som var overraskende farbar til tross for mye nedbør i uka som har gått). Det ble kun et lite stykke Våddanvei i dag, for jeg svingte av mot Klokktjern. Der valgte jeg "skiløypa" sør for tjernet. Det er en spennende sti, men man bør ha gode og godt pumpete dekk for det stikker opp noen steiner i stien, som stort sett er så smal at man ikke bør møte noen der. Noe jeg heller ikke gjorde. Jeg måtte leie sykkelen et par steder. Stien munner ut på østvegen ved Skjellbreia, omtrent midtveis til avkjøringen mot Grønlia.
På Grønlia satt stort sett alle innendørs, og der var det smekkfullt. Jeg fikk plass på hjørnet av et bord og nøt en rosinbolle og en kopp kaffe. Dessuten skrev jeg en liten hilsen fra Romemyra søndagspedalister i gjesteboka. 
Tilbake tok jeg overveien til Lianveien, ned denne, ned Skråstien, gjennom Vådan og stien bort til Nilsbyen, ned og bort til Leirbrua, deretter hjem til Tiller. Der avsluttet jeg med å skylle av sykkelen, for det trengtes virkelig. Nå går vaskemaskinen med turtøyet i. Men det har vært en hyggelig tur uten uhell av noe slag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar