søndag 21. september 2008

Skistua

14 grader og strålende sol gjorde dette til en drømmedag for sykling. Det ble ingen tur til Vassfjellet, for en av dagens deltagere måtte se en fotballkamp på TV som begynte kl. 15.
To ganger Helge og jeg syklet avgårde uten å avtale noe som helst. Helge Ø hadde imidlertid en plan. Vi syklet inn i marka ved Leirbrua, opp forbi Frøset, opp skogstien til Våddanveien. Denne krysset vi og fortsatte på skiløypa forbi Klokktjern, over demningen og opp til Stykket. Derfra rett opp stien til veien ovenfor (jeg må visst skaffe meg et bedre kart over marka). Så nordøstover til Lianveien, opp denne, opp Fjellseterveien til dagens mål: Skistua.
På Skistua hadde vi en lang pause på terassen, før det var på tide å dra hjem. Da oppdaget jeg at bakhjulet var flatt. Krise. Helge Ø, som måtte se fotball, stakk i forveien. 
Jeg hadde heldigvis med lappesaker, men dessverre så var hullet litt for stort og feil plassert til å kunne lappes skikkelig, det var en diger sprekk ved foten av ventilen. Jeg lappet så godt det var mulig, fikk i litt nødgass og kunne trille nesten ned til Lian, men måtte gå resten, via Skråstien og Vådan gård. Hjemturen tok derfor ca halvannen time. Takk til Helge som holdt meg med selskap.
Vel hjemkommet byttet jeg slange, så nå er sykkelen klar for neste tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar