søndag 13. juli 2008

Estenstadhytta (nesten)

13 grader og overskyet. Det er tydeligvis ferietid, for jeg syklet i ensom majestet i dag. Først ned gjennom Sjetnemarka, over demningen ved Øvre Leirfoss, opp Steinanveien og opp gjennom marka mot Estenstadhytta. Det var i hvert fall planen. Men så kom jeg på idéen å ta opp Styggdalen. Der var det pent, og stien østover fortsatte et laaangt stykke. Flere steder stod det pil nordover til hytta, så jeg tok sjangsen på "neste" og "neste". Men så var det slutt og jeg havnet på en vei ned mot Solbakken ved enden av Jonsvannet. 
Da gadd jeg ikke snu, men fortsatte til Jakobsli, via Dragvoll, ned Steinan og over gangbrua til Tverreggen og videre via Leira til Øvre Leirfoss. Til slutt opp gjennom Sjetnemarka (der jeg tok en pause og plukket jordbær).
Nå skal jeg titte litt på kartet for å se hvor jeg kan ta av neste gang for fortsatt å komme fram til Estenstadhytta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar