søndag 30. mars 2008

Grønlia

Også i dag forsøkte jeg å sykle til Grønlia, og som bildene viser, jeg kom fram. Men de siste to km inn mot hytta bar dårligere i dag på grunn av mildværet de siste dagene. På de brøytede veiene var det til dels våt blankis uten strøing, dels is i full oppløsning (tungt å forsere) og delvis løs grus (også tungt, spesielt i motbakkene). Så der jeg kunne holdt jeg meg til den harde isen, der var det minst rullemotstand og derfor lettest å sykle. Piggdekk er megabra!
4-5 varmegrader gjør at det tiner fort nå, det var nesten tyngre å sykle tilbake til Tiller i 2-3-tiden enn oppover i 12-1-tiden, for jeg måtte forsere mere halvsmeltet isslaps på hjemveien enn oppover.
Jeg tror derfor neppe det blir tur til Grønlia neste søndag, med mindre det kommer sprengkulde i uka. Kanskje jeg heller tester sykkelføret til Rønningen? Noen som har lyst å bli med hvis været blir bra?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar